sunnuntai 30. joulukuuta 2007

Talvilomatunnelmissa

Miau.

Toi emäntä ilmestyi viikko sitten mummolaan, ja mä jotenkin arvelin että ehkä siinä kohta lähtö kotiin tulee. Ajattelin kuitenkin ottaa rennosti viimeiset lomapäivät ja tässä teille pari kuvaa minun, Spockin ja Maxin lomasta.


Tässä mä vastaanotan Spockia kun se tulee sisälle. Se ei ollenkaan osaa päättää näin talvella että onko se ulkona vai sisällä. Se tahtoo aina ulos, mutta tulee sitten viiden minuutin päästä takaisin sisälle ja valittaa että jalkoja palelee. Ja sitten kohta se huutaa taas että "Mummo mä tahon ulooooos!". Ja jos mummo ei heti päästä niin se menee ja repii mummon lempisohvaa.


Sit kun mä oon vähän niinkuin jotenkin kummallisesti joutunut tuon Maxin alapuolelle meidän arvojärjestyksessä, niin mä aina joudun odottamaan että se syö ensin. Meillä kun on yhteinen raksukuppi portaitten alapäässä, me sitten vuorotellen syödään. Ois sillä Maxilla omakin, mutta sen mielestä mun kupissa on parempia raksuja. Tuossa tuolilla mä aina odottelen ja tuijotan kun mun raksut katoaa sen raksumonsterin mahaan. Enkä mä uskalla tehdä mitään kun se muuten lyö mua kuonoon. Ja voi mahdoton sillä on terävät kynnet. Aijai.


Onneksi me on kuitenkin päästy selvyyteen näistä elämisjärjestelyistä niin että molemmat mahtuu samaan taloon. Ei me olla vielä koskaan tapeltu kun kumpikin tietää missä rajat menee. Mun paikka on vintissä, ja Maxin paikka saunassa. Yritti se kerran vinttiin mutta mä tein kyllä harvinaisen selväksi että sinne ei muilla kuin Spockilla ole asiaa. Max taas elelee kaikessa rauhassa saunan lauteilla, varsinkin keskiviikkoisin ja lauantaisin. Tämä kuva on kylläkin otettu maanantaina joulusaunan jälkeen kun Max valtasi lauteet ihmisten jälkeen. Eikö oo ihan mukavan näköinen kaveri tuo Max, vaikka se vähän kärttyinen onkin välillä...
Kaikenkaikkiaan oli tosi hauska loma, enkä millään olis halunnut lähteä kotiin. Mutta sitten kun mä taas näin kodin ja mun oman peiton ja kaikki tutut paikat, niin oli kyllä tosi ihana nukahtaa rauhassa peiton alle kun mikään ei pelota!

T: Tuuli

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuuli, sää oot hirmusen söötti ja sulla on kivat jutut :-)

Anonyymi kirjoitti...

Moro ja Hyvää Uutta Vuatta !

Lokilikka 2008 kilpailun ilmottautuminen alkaa nys si !
Ohjeet löytyy Lokilikat lokista, joka taas löytyy tosta linkistä. Tervetuloo kilpailuun mukaan KAIKKI likkakisut, ikään, kokoon, väriin, yms. katsomatta. Eli siis KAIKKI likat mukaan !

Tää ei oo mikää sellane kutsu, joka esitetään vaan jollekki valitulle ryhmälle, vaan tää on tarkotettu ihan kaikille lokistanian tyttökisuille. Pistäkäähän ilmotus kiärtään.

NIIN SIT POJAT KANS LIIKKEELLE !
Viästinviäjiks ja kannustaan meinaan !

Nym me jatketaa kiarrosta, som moro !

- Viisikko -

Anonyymi kirjoitti...

Moi Tuuli!
Sulla on niin sama meininki siellä kun mulla täällä että mua vaan naurattaa välillä. Ollaan aika samiksia :)

Kirrekin ramppaa oven kummallakin puolella jatkuvasti (tai ramppaisi jos MunIhminen viitsisi palvella sitä avaamalla ovea koko ajan) mutta mä kyllä tiedän aina haluanko olla sisällä tai ulkona. Sitten kun meen ulos oon siellä vähintäin puoli tuntia kerralla!

Mäkin joudun venaamaan että Kirre syö ensin ja sekin luulee, että mun lautasella oleva ruoka olis jotenkin parempaa. Sitten se saattaa ykskaks hyökätä mun kupille ja mulla jää ruokailut kesken. Yleensä MunIhminen pyrkii vahtimaan että saan syödä rauhassa koska oon kuulemma ansainnut ruokarauhan siinä missä Kirrekin. Ja vielä sekin että syön paljon vähemmän märkistä kuin Kirre niin olis kohtuullista, että saisin edes ne märkikset syödä omasta kupista omalla ajallani. Raksut meillä on yhteiset (=mun) eikä Kirre niitä juurikaan syö.

Tosi hyvä että sä teit Maxille selväksi mikä sun reviiri on, niin mäkin teen välillä Kirrelle! Joskun kun päätän että nyt haluankin mennä nukkumaan siihen petiin jossa Kirre just on niin meen vaan ja Kirre joutuu väistymään. Kyllä se yleensä ottaa nokkiinsa mutten välitä! Mä annan sille periksi niin monessa asissa että kyllä mullakin jotain määräysvaltaa pitää saada olla. Edes välillä.

En muista oonko kertonut aiemmin mutta Hesyssä mä olin se pomo meistä kahdesta, ja vielä täällä Omassa Kotonakin alkupäivät. MÄ söin ensin ja MÄ join ensin ja MÄ päätin kaikesta. Mutta sitten huomasin, että Kirre on tosi kiva ja hyväsydäminen kaveri joka tykkäisi hoitaa mua niin annoin sen sitten alkaa pomoilemaan. Sitten se alkoi imettämään mua (kun mua lapsetti sillon vielä tosi usein kun olin niin pentu) niin se oli ihan hyvä kauppa kummankin mielestä.

Tosi söötti kuva susta muuten :)

Moikka!

Anonyymi kirjoitti...

Meidän blogissa on teille pieni huomionosoitus :)

http://vieno.vuodatus.net/blog/1055536